Thursday, February 19, 2009

Tenisku, Hidupku...

Baiklah, aku akn bercerita tentang sejarah tenis ku..

Sebenarnya, aku hanya bermula main pada semester kedua ak berada di UITM Segamat, Johor. Aku tidak pernah terfikir untuk berkecimpung dlam sukan ni pun.. Ak di ajak oleh seniorku untuk menemaninya bermain. ak berfikir bahawa memandangkan ak tidak dapat menyertai sukan lain kerana terlalu ramai atlit2 yg lbih hbt dariku yg menyertai sukan2 seperti bola sepak, badminton dan lain2. Tanpa berfikir panjang, ak menerima pelawaan seniorku dan bermain dgnnya..

Hampir setiap ari aku bermain dgnnya dan tiap2 ari ak dibelasahnya..huhu..aku mkin seronok bermain tenis ini. Dan mkin ari, ak telah menyukai sukan ini sehingga ak menanamkan sifat ingin menewaskan seniorku itu. Dan sekarang, ak berada di semester 4, ak telah dapat menandinginya. Owh..lupa lak. Pada semester 3, ak akhirnya di pilih untuk menyertai pasukan tenis dalam KARISMA. Ak begitu teruja sekali dan begitu juga dengan keluarga ku. Ak telah pergi bertanding di UITM Perak dan berjaya memperoleh pingat gangsa. Ak berasa sungguh gembira sbb jurulatihku memujiku dan ahli2 lain kerana usaha kami dlam mendapatkan pingat ni.. Ak pun berpuas ati dgn pencapaian diriku ni dan keluarga ku begitu berbangga dgn ku hingga mereka menghadiahkn aku sebatang raket lg.. Perasaan ku membuak-buak sbb keluarga ku menyokongku 100% dalam sukan ni.. Ak pula ingin terus memperbaiki diriku dalam tenis ini..(dan juga dalam bidang akademik ku.hihi..)

Fuh..pnt jgk wt blog ni..seronok pun ada..setakat ni lah dahulu cterku dalam tenis. Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment